×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 64

10 نکته برای خرید شمشیر سامورائی

 

 

«10 نکته که شما قبل از خرید شمشیر سامورایی باید بدانید و آنها را لحاظ کنید»

 

 

 

ممکن است که در طول عمر خود فقط بتوانید یک شمشیر سامورایی بخرید . قبل از خرید ، لطفاً وقت کوتاهی برای مطالعه این چند نکته بگذارید . ما می خواهیم هرکسی که علاقمند به داشتن یک شمشیر سامورایی اصل و و معتبر است را با استفاده از این نکات ، او را در خرید شمشیرش ترغیب کنیم .

 

 

1. فولاد :مهمترین نکته ایی که شما باید در خرید شمشیر سامورایی لحاظ کنید ، فولاد است . فولاد فوق العاده ایی که ، با فرآیند کوبیدن و تازدن که باعث جداسازی ناخالصی ها از سنگ آهن خام می شود ، آهنگر ژاپنی می سازد . در 100 سال گذشته ، تکنولوژی فلزکاری تا حدی پیشرفت کرده که فولاد خالص در دسترس به عنوان ماده ابتدایی است . یکی از جدیدترین نوع فولاد ها ، فولاد پودر شده ی سوئدی است که ناب ترین شکل فولاد با حداقل ناخالصی است .

انتخاب فولاد حتی با بیشترین کربن پخش شده ضمانتی میخواهد که نقاط سستی در تیغه آهنگری شده ی پایانی وجود نداشته باشد . شروع کردن با فولاد سوئدی خیلی تمیز این اجازه را می دهد تا کنترل زیاد و میزان رفتار گرمایی دقیقی داشته باشیم که نتیجه آن حالت ترکیبی فوق العاده عالیست . در این حالت عالی ، تیغه ی ساخته شده قویتر و تمایل کمتری به انحراف و شکستگی دارد .

 

2. آهنگری : این تعریف فرآیند شمشیر سامورایی است . شمشیرهای سامورایی معتبری که ساخته شده است . خیلی از کمپانی ها در حال فروش شمشیرهای فولادی موجود خود هستند . این تیغه ها آهنگری نشده اند و کیفیت تیغه های آهنگری شده را ندارند . در زمان خرید شمشیر سامورایی از تیغه های آهنگری شده بپرسید . یکی از مزایای مهم که در مورد تیغه های آهنگری شده در نظر گرفته نمی شود این است که هر تیغه منحصر به فرد بوده و توسط یک استادکار ماهر و زبردست ساخته شده است . آهنگری این اجازه را به آهنگر می دهد تا درک کند هر تیغه برای رسیدن به نتیجه مطلوب چه میزان نیاز به کار دارد . به عنوان مثال : هر قطعه فولاد بارها و بارها تاخورده است . این آهنگری شخصی به معنای آن است که شمشیر شما منحصر به فرد است و هیچ تیغه ایی مثل مال شما نیست . هر تیغه آهنگری شده و تاخورده شده بیان می کند که فولاد ، آتش و شمشیر ساز ، همگی آنها منحصر به فرد هستند .

 

3. رفتار گرمایی :لبه ی شمشیر سامورایی معتبر دارای رفتار گرمایی مشخصی است (ها) . الگویی که بر روی لبه ی برنده می بینید در اثر رفتار گرمایی است (مون) . نام این ویژگی که در همه ی شمشیرهای سامورایی می بینید ، هامون است . رفتار گرمایی هامون این اجازه را می دهد تا به فولاد نگاهی بیاندازید و کاری زیبا و ساختار کریستالی متفاوتی را ببینید . همیشه رفتار گرمایی شمشیر سامورایی برای تشخیص صداقت آن مورد نیاز است . برخی از این کارخانه ها سعی در زیبا سازی این دید دارند یا از روش های شیمیایی برای دست یافتن به این دید استفاده می کنند . در واقع این فقط فنی آرایشی برای دادن این دید نسبت به تیغه است و قصد دست یافتن به رفتار گرمایی که فولاد در ترکیب مولکولی متفاوتی تغییر می کند ، نیست .

 

4. شکل و طراحی :طراحی و شکل شمشیر سامورایی شما باید چهره ایی تاریخی داشته باشد . شمشیر سامورایی اصل و معتبر باید پیرو سنت تاریخی باشد . امروزه طرح ها و شکل های زیادی در فروشگاه ها دیده می شود که وجه اشتراک زیادی با شمشیر دوران فئودال ندارند . شکل و بالانس مخصوص شمشیر ژاپنی در طول قرن ها تکامل یافته است . زندگی یک جنگجو وابسته به شمشیرش است و شمشیرش هم وابسته به آهنگر که جنگجو در شرایط وخیم می تواند به شمشیرش تکیه کند . شما باید شمشیر سامورایی را از کسانی که افتخار این سنت و ویژگی های آشکار آن را دارند ، خریداری کنید . شکل تکامل یافته شمشیر سامورایی اصل مشخص کننده استحکام و قدرت ، بالانس و عملکرد در هنگام برش است . شما می توانید تمام این ویژگی ها را در شمشیر سامورایی خود داشته باشید .

 

5. بالانس :بالانس شمشیر اکثراً به ندرت در نظر گرفته می شود . این فاکتور مهمی در انتخاب شمشیر سامورایی است . باید به عنوان یک قابلیت در نظر گرفته شود . به یاد داشته باشید که سامورایی یک جنگجوی بسیار حرفه ایی بوده و این توانایی را داشته تا از شمشیر خود در وضعیت مبارزه ایی افراطی بهره ببرد . بسیار از شمشیرهای مدرن دیگر با این دید ذهنی ساخته نمی شوند و قادر به تحمل تنش ها و کشش ها در استفاده ایی واقعی نیستند . همانطور که شما با شمشیر سامورایی خود آموزش می بینید و تمرین می کنید و می خواهید قدرت به کار بردن درست آن را بدست آورید . بالانس ، زمانی که از تیغه سنتی بالانس شده در تمرین اسفاده می کنید ، می تواند به شما قدرت مفیدی بدهد .

 

6. پولیش: پولیش کاری فولاد شکل نهایی شمشیر سامورایی را به وجود می آورد . شکل شمشیر مشخص کننده ی موفقیت مثل ابزار برش است . پولیش کاری شمشیر سامورایی حساس و پر زحمت است و فرآیندی خسته کننده که نیاز به پاک کردن تمام سطوح شمشیر دارد و هماهنگی با یکدیگر را به وجود می آورد ، در حالی که شکل شمشیر اصل شمشیر ساز باید حفظ شود . این فرآیندی است که برای به پایان رساندنش نیاز به کار دست است . بسیاری از شمشیرهای امروزی این فرآیند را با ماشین به پایان می رسانند ، که به بهره وری شمشیرها و پایانی زیبا کمکی نمی کند ، اما صرفاً آینه ایی درخشان با خطوط شفاف ساخته شده اند و هیچ ویژگی ایی از آهنگری و عملیات حرارتی که آهنگر روی تیغه درست میکند ، در آنها دیده نمی شود . مراقب برخی از فروشندگان شمشیر که می گویند تیغه هایشان پولیش کاری شده اند ، باشید . واقعیت این است که آنها خیلی ساده اند و پایه ی پولیش آنها ضعیف است . ژاپنی ها در روش سنتی با سنگ پولیش و استفاده از دست این کار را انجام میدهند . این فرآیند با کار انفرادی روزها طول میکشد . امروزه پولیش سنتی هزاران دلار برای تیغه هزینه دربر دارد . این فرآیند امروزه عملی نیست ، به هرحال ، تیغه ایی که میخرید باید تماماً «هامون» (الگوی خون) ، الگوی تاشده ی فولاد و فعالیت های مختلف کربن را نشان دهد .

 

۷. اتصالات:شمشیر سامورایی دارای مشخصات خاصی است . غلاف (سایا) که از چوب ساخته شده است . دهانه غلاف از شاخ گاومیش ساخته می شود می شود که چوب تقویت شده و باعث می شود شکافی در آن ناحیه به وجود نیاید . اتصالات فلزی (تسوبا فوچی / کاشیرا منوکی و شیتو دومه) باید از مواد باارزشی از جمله فولاد ، مس ، نقره و طلا باشند . دسته (تسوکا) باید نسبت به بالانس تیغه ، طول مناسب داشته باشد و با دو پین (مکوگی) متصل شده باشد . جنس ماده پوشش دهنده دسته باید از پوست سفره ماهی (سامه) باشد و روی آن بند (ایتو) مناسب یا در شیوه سنتی با چرم پیچیده شده باشد . شمشیر سامورایی از بخش های زیادی تشکیل شده است . تیغه ایی آراسته ، به هم اندازه اتصالات ارزان قیمت ندارد یا تیغه ایی زیبا ، تسوکا با چهره ایی بد ندارد .همه چیزهای خوب برای ساخت شمشیری خوب مورد نیاز است . هر بخشی که کیفیت خوبی نداشته باشد ، شمشیر تمام شده را دچار نقص میکند . موفقیت کلی شما در تمریناتتان بازخوردی مستقیم از اتصالات و مواد شمشیرتان خواهد داشت .

 

8 . آزمایش :فروشنده شمشیرها باید دانش لازم در جهت به فروش رساندن آنها داشته باشد ؟ آیا آن شمشیر واقعی آزمایش شده است ؟ چقدر شمشیرها زیر بار تمرین و برش ایستادگی دارند ؟ تا چه حد میخواهید شمشیری که خریداری کرده اید ، از بالاترین استاندارد ها برخوردار باشد ؟ از کسی که شمشیر سامورایی را خریداری می کنید اطمینان حاصل کنید که آیا در مورد شمشیرهای که به فروش میرساند ، شناختی دارد ، کسی که هرسال هزاران تیغه با یک یا چند سبک میسازد . این خواسته نهایت استفاده برای شما را بدنبال دارد .

 

9. کنترل کیفیت :فروشنده باید کنترل کیفیتی به صورت گسترده ارائه دهد . تمام تیغه های فولادی می توانند نقص هایی داشته باشند . آیا کارخانه محصول شما این عیب را قبل از فروش پیدا کرده است ؟ خیلی وقت ها ، فروشندگان برای تحویل دادن محصول به شما عجله می کنند تا فروش را به پایان برسانند . از آنها بخواهید که شمشیر سامورایی شما بازرسی شود . فروشنده باید به شما اطمینان دهد که سایا مناسب است ، نشیمنگاه هاباکی ، در سایا محکم است ، اتصالات صدا نمیدهند (شل نیستند) ، و فولاد آهنگری شده مربوطه با ترک یا آسیب دیدگی همراه نیست . آنجاست که فرق بازرسی یکسان بین فردی دوستدار شمشیر و هنرمند حرفه ایی شمشیرها مشخص می شود . ترکیب تمامی بخش ها کاری ماهرانه در جهت متعادل سازی است . از این رو ، برای کسی که بازرسی یک شمشیر را به عهده دارد ، احتیاج است تا بداند همه ی این بخش ها تا چه میزان با هم کار شده اند ، این بخش ها چگونه ساخته شده اند ، و اینکه چگونه باید ساخته شوند . نیمی از فروشندگان اینترنتی از شمشیرهای ژاپنی شناختی ندارند . بنابراین ، حتی اگر آنها به این موارد نگاهی هم داشته باشند ، معلوم نیست چه بهایی اضافه خواهد شد ؟ کنترل کیفیت تقاضایی حرفه ایی و نشان دهنده ی تجربه است .

 

10 . گارانتی بی قید و شرط :فروشنده باید اطمینان خرید شما را با ارائه سندی حمایت کند . باید در مورد سند از فروشنده نسبت به عیوب کارخانه ایی و بیمه نامه آن سوال شود . گاهی اوقات ما به عنوان خریدارها متوجه میشویم که محصول خریداری شده انتظار ما را برآورده نکرده یا اینکه میتوانست بیشتر از این باشد . اگر اتفاقی رخ دهد ، فروشنده در مدت کوتاه (7 روز) بدون هیچگونه پرسشی نسبت به بیمه نامه عمل می کند ؟چنین شرایطی در هنگام خرید مشتری ، سهولت را بوجود میاورد ، یا اینکه قبول کند در وضعیتی اصلی به صورت کامل آن را پس بگیرد ، این انتظار معقولیست که فروشنده باید آن را ارائه دهد.

 

برای خرید کاتانا و یا بازدید کاتاناهای آکادمی کن جوتسو ایران لطفا اینــــــجا را کلیک کنید.

 

 

 

 

 

مصطفی پروار

عضو انجمن تحقیق و پژوهش آکادمی کن جوتسو ایران

 

 

 

 

آخرین ویرایش در دوشنبه, 12 شهریور 1397 ساعت 11:35

موارد مرتبط

نشانی آکادمی مرکزی کن‌جوتسو ایران
تهران، سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان صرافها، کوچه کنعانی مقدم شرقی، پلاک ۱۰، برج فرشته
همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب